Fabula
bibliotekskatalog 
biblioteket@uniarts.se
Bild från OpenLibrary

Didaktik : teori, reflektion och praktik / Michael Uljens (red.).

Medverkande: Materialtyp: TextTextSpråk: Svenska Originalspråk: Norska, Finska, Tyska Utgivningsuppgift: Lund : Studentlitteratur, 1997Tillverkare: Lund : StudentlitteraturBeskrivning: 267 s. 23 cmISBN:
  • 9144479417
  • 9789144479415
Ämnen: DDK-klassifikation:
  • 371.3 22/swe
Annan klassifikation:
  • 97-02
  • Eab
Innehåll:
Nyttan av kunskaper i didaktisk teori / Werner Jank & Hilbert Meyer -- Sambandet mellan didaktisk teorikunskap och handlingskompetens / Werner Jank & Hilbert Meyer -- Didaktikens centrala frågor / Werner Jank & Hilbert Meyer -- Undervisningsmetodik som forskningsområde / Tomas Kroksmark -- Mot en medvetandets pedagogik / Ference Marton -- Undervisning som meningserbjudande / Tomas Englund -- Vad är skolpedagogik? / Pertti Kansanen -- Grunddrag till en reflektiv skoldidaktisk teori / Michael Uljens -- Wolfgang Klafki och den tyska didaktiken / Stefan Hopmann -- Kritisk-konstruktiv didaktik / Wolfgang Klafki -- Eidsvoll 1814 : en fallstudie i historieundervisning / Sigrun Gudmunsdottir, Anne Reinertsen & Nils P. Nordtømme -- Läroplansarbete som didaktisk verksamhet / Bjørg Brandtzæg Gundem.
Bestånd
Exemplartyp Hembibliotek Hyllsignatur Status Streckkod
Bok Bok Biblioteket Brinellvägen Eab 1 Tillgänglig 43731005223
Antal reservationer: 0

Delvis övers. från norska, finska och tyska

2. tr., 1998 ; 3.[tr.], 1999 ; 4. tr., 2002 ; 5. tr., 2003 ; 6. tr., 2004 ; 7.-8. tr., 2005 ; 9.-10. tr. , 2006 ; 13. tr., 2009 ; 16-17. tr., 2011

Nyttan av kunskaper i didaktisk teori / Werner Jank & Hilbert Meyer -- Sambandet mellan didaktisk teorikunskap och handlingskompetens / Werner Jank & Hilbert Meyer -- Didaktikens centrala frågor / Werner Jank & Hilbert Meyer -- Undervisningsmetodik som forskningsområde / Tomas Kroksmark -- Mot en medvetandets pedagogik / Ference Marton -- Undervisning som meningserbjudande / Tomas Englund -- Vad är skolpedagogik? / Pertti Kansanen -- Grunddrag till en reflektiv skoldidaktisk teori / Michael Uljens -- Wolfgang Klafki och den tyska didaktiken / Stefan Hopmann -- Kritisk-konstruktiv didaktik / Wolfgang Klafki -- Eidsvoll 1814 : en fallstudie i historieundervisning / Sigrun Gudmunsdottir, Anne Reinertsen & Nils P. Nordtømme -- Läroplansarbete som didaktisk verksamhet / Bjørg Brandtzæg Gundem.

Li:S

Stockholms konstnärliga högskola, Biblioteket, Box 24045, 104 50 Stockholm  biblioteket@uniarts.se  08-49400582, 08-49400611